POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA COOKIES

 

Korzystanie ze Strony internetowej https://mazu.pl/ raz Sklepu internetowego pod nazwą także Serwisu oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.

Jako Użytkownik zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informujemy Cię w niej, w jaki sposób troszczymy się o Dane Użytkowników, jak je przetwarzamy, komu je powierzamy i wiele innych ważnych kwestii związanych z Danymi osobowymi.

SPIS TREŚCI

SPIS TREŚCI 1

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?. 5

CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?. 6

W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH ADMINISTRATOR PRZETWARZA DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?. 6

REKRUTACJA.. 14

W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?. 16

JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?. 16

CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?. 17

CZY ADMINISTRATOR PRZEKAZUJE DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?. 18

JAK DŁUGO ADMINISTRATOR PRZECHOWUJE DANE UŻYTKOWNIKA?. 19

LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON… 20

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH… 28

KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?. 29

CZY ADMINISTRATOR POWOŁAŁ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?. 30

CZY ADMINISTRATOR PROFILUJE DANE UŻYTKOWNIKA?. 30

 

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określają zasady Przetwarzania i ochrony Danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na Stronie internetowej pod nazwą i linkiem: MAZU, https://mazu.pl/ oraz w Sklepie internetowym pod nazwą i linkiem: MAZU, https://mazu.pl/.

  1. Administratorem Strony i Danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest Łukasz Mazur

prowadząca/y działalność gospodarczą pod firmą Łukasz Mazur „MAZUR” Krzesła biurowe pod adresem Michałowice 1b, 55-095 Mirków NIP: 8961291020 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

 

  1. Administrator przetwarza Dane osobowe zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
  2. Administrator dokłada szczególnej staranności, aby zapewnić poszanowanie prywatności Użytkowników oraz ochrony ich interesów, w szczególności poprzez zapewnienie, że Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Strony są przetwarzane wyłącznie dla oznaczonych celów oraz niepoddawane dalszemu, niezgodnemu z tymi celami przetwarzaniu.
  3. Dane osobowe Użytkowników są zbierane i przetwarzane wyłącznie w oparciu o odpowiednie podstawy prawne, a zakres danych jest uzależniony od rodzaju świadczonych usług oraz możliwie ograniczony.
  4. W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: sklep@mazu.pl.
  5. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies, a każdego Użytkownika Strony obowiązuje znajomość aktualnej Polityki Prywatności i Polityki Cookies. Przyczyną zmian mogą być: rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole Strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki Prywatności oraz Polityki Cookies. 
  6. Użyte w niniejszej Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies zwroty z wielkiej litery mają znaczenie nadane im w § 2 Polityki prywatności.
  7. Wskazane w §2 akty prawne stanowią podstawę do sformułowania zapisów niniejszego dokumentu.

§2 DEFINICJE

 

  1. Administrator – Łukasz Mazur „MAZUR” Krzesła biurowe, Michałowice 1b, 55-095 Mirków, nip: 8961291020
  2. Użytkownik – każdy podmiot przebywający na Stronie i korzystający z niej.
  3. Sklep internetowy – sklep internetowy znajdujący się pod adresem https://mazu.pl/.
  4. Dane osobowe lub Dane– wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej tj. imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
  5. Zgoda – dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym Użytkownik, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących go Danych osobowych.
  6. Konto Użytkownika lub Konto – konto Użytkownika założone na Platformie internetowej Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp do zakupionych treści cyfrowych lub produktów lub usług zgodnie z Regulaminem Sklepu, który Użytkownik jest zobowiązany zaakceptować podczas rejestracji Konta.
  7. Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie Danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu wysyłki Newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z Użytkownikiem.
  8. Serwis – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet), w tym obejmuje także Stronę lub jej część, Sklep lub jego część, oraz aplikacje w tym aplikacje mobilne i inne usługi Administratora (jeśli dotyczy), Media społecznościowe i kanały Administratora funkcjonujące w ramach tychże Mediów (jeśli dotyczy).
  9. RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
  10. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019, poz. 1781 z późn. zm.).
  11. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
  12. Ustawa Prawo komunikacji elektronicznej lub PKE – ustawa z dnia 12 lipca 2024 r., Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221 z późn. zm.).
  13. AI ACT – oznacza Rozporządzenie PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2024/1689 z dnia 13 czerwca 2024 r. w sprawie ustanowienia zharmonizowanych przepisów dotyczących sztucznej inteligencji oraz zmiany rozporządzeń (WE) nr 300/2008, (UE) nr 167/2013, (UE) nr 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1139 i (UE) 2019/2144 oraz dyrektyw 2014/90/UE, (UE) 2016/797 i (UE) 2020/1828 (akt w sprawie sztucznej inteligencji).
  14. DSA – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
  15. Ustawa o prawach autorskich – Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
  16. Ustawa o ochronie baz danych – Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 Nr 128 poz. 1402 z późn. zm.).
  17. Ustawa o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi – Ustawa z dnia 15 czerwca 2018 r. o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi (Dz.U. 2018 poz. 1293 z późn. zm.).

§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA

 

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?

 

Administratorem Danych osobowych Użytkownika jest Łukasz Mazur „MAZUR” Krzesła biurowe, Michałowice 1b, 55-095 Mirków, nip: 8961291020

 

CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?

 

Podanie Danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.

Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.

 

W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH ADMINISTRATOR PRZETWARZA DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?

 

Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

 

 

Lp.

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna przetwarzania

Czas przetwarzania

1.    

wykonanie usługi lub wykonanie zawartej umowy, przesłanie oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika

art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie)

Dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń –

2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą

2.    

wystawienie faktury, rachunku i spełnienie innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych produktów i usług

art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa)

Dane przetwarzane są przez 5 lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło zdarzenie podatkowe

3.    

przechowywanie nieopłaconych zamówień

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do momentu utraty przydatności

14 dni od złożenia zamówienia

4.    

rozpatrzenie reklamacji czy roszczeń związanych z umową

art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa)

Dane przetwarzane są przez okres realizacji procedury lub roszczenia

1 rok od upływu terminu realizacji roszczenia lub 5 lat od końca roku podatkowego w zakresie Danych przechowywanych na podstawie przepisów podatkowych

 

 

 

 

5.    

ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń –

2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą

6.    

kontakt telefoniczny w sprawach związanych z realizacją usługi, umowy

art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy)

Dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń

2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą

7.    

kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniego

art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)

Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody

8.    

tworzenie rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami

art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu ustania podstawy przetwarzania lub utraty przydatności dla Administratora

9.    

archiwizacja na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do zgłoszenia sprzeciwu lub utraty przydatności dla Administratora

lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą

10.  

cel analityczny, polegający między innymi na analizie Danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics czy Meta Piksel

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika

11.  

wykorzystywanie cookies na Stronie i jej podstronach

art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)

Dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika

12.  

zarządzanie Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora

13.  

badanie satysfakcji z oferowanych usług

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora

14.  

zamieszczenie przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora

art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)

Dane przetwarzane są do momentu wycofania zgody lub utraty przydatności dla Administratora, chyba że wycofanie Zgody nastąpi wcześniej

15.  

wewnętrzne cele administracyjne Administratora związane z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem

6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania

lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą 

16.  

dopasowanie treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora

17.  

marketing bezpośredni kierowany do Użytkownika produktów lub Usług lub polecanych osób trzecich

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora

18.  

zamieszczenie przez Użytkownika komentarzy

art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)

Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora

19.  

zamieszczenie przez Użytkownika opinii

art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)

Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora

20.  

tworzenie własnych baz Danych Użytkowników

art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora

 

Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych Danych oraz na zanonimizowanie Danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.

W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?

 

Zbierane i przetwarzane są tylko te Dane, które Użytkownik sam poda (z wyjątkiem – w pewnych sytuacjach – Danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).

Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są Dane dotyczące samej wizyty, np. adres IP Użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań Użytkowników na Stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o Użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania Stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są kojarzone z Danymi poszczególnych Użytkowników. Dane te są co do zasady anonimowe i służą właściwemu korzystaniu ze Strony. Więcej o cookies można przeczytać w dalszej części niniejszej Polityki.

Dane mogą też być zbierane na potrzeby wypełnienia formularzy znajdujących się na Stronie, o czym jest mowa w dalszej części Polityki Prywatności.

 

Usługi społeczeństwa informacyjnego

Administrator nie zbiera Danych dzieci. Użytkownik powinien mieć ukończone 16 lat, aby samodzielnie wyrazić Zgodę na przetwarzanie Danych osobowych w celu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego w ramach Strony m.in. w celach marketingowych, albo uzyskać w tym celu Zgodę opiekuna prawnego (np. rodzica).

W przypadku, gdy Użytkownik nie ma ukończonych 16 lat nie powinien korzystać ze Strony i Serwisu.

Administrator jest uprawniony podjąć rozsądne starania by zweryfikować, czy Użytkownik spełnia wymóg dotyczący wieku, o którym mowa powyżej, albo czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad Użytkownikiem mającym mniej niż 16 lat, wyraziła Zgodę lub ją zaaprobowała.

 

JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?

Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:

  1. prawo dostępu do treści jego Danych,
  2. prawo do przenoszenia Danych,
  3. prawo poprawiania Danych, 
  4. prawo sprostowania Danych,
  5. prawo usunięcia Danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
  6. prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,
  7. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
  8. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych.
  9. prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.

Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania Danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących uprawnień Użytkownika odsyłamy do treści RODO. 

Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne obowiązujące przepisy, dotyczące przetwarzania Danych osobowych.

W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres e-mail: sklep@mazu.pl lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został podany w niniejszej Polityce Prywatności, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO.

 

CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?

 

 Jeżeli Użytkownik wyraził Zgodę na określone działanie, Zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i zaprzestaniem wskazanych działań (w przypadku zapisu na podstawie Zgody). Użytkownik ma również możliwość cofnięcia Zgody, poprzez skierowania oświadczenia na adres e-mail Administratora lub na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został podany w niniejszej Polityce Prywatności.  Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

W niektórych przypadkach, Dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.

Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.

 

CZY ADMINISTRATOR PRZEKAZUJE DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?

 

Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej – do państw trzecich w pewnym zakresie.

W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) lub Google, czy Microsoft itp. Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms i Google, transfer danych do USA odbywa się na podstawie:

  1. Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
  2. Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
  3. Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).

W pozostałych przypadkach, Dane osobowe Użytkowników będą przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo Danych, m.in. poprzez:  

  1. współprace z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
  2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
  3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,

lub tym, którym na przekazywanie Danych osobowych Użytkownik wyraził Zgodę.

Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:

Google Ireland Limited      : https://policies.google.com/privacy?hl=pl

Meta Platforms Ireland Limited     .: https://www.facebook.com/privacy/explanation

Administrator wybiera dostawców narzędzi, z którymi może zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i którzy nie przekazują danych do państw trzecich. Trzeba jednak mieć na uwadze, że korzystanie z najnowszych narzędzi, stale zmieniających się dynamicznie, może spowodować przekazywanie (zazwyczaj zanonimizowanych danych) do państw trzecich przez ich dostawców.

 

JAK DŁUGO ADMINISTRATOR PRZECHOWUJE DANE UŻYTKOWNIKA?

 

Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów, które zostały wskazane w tabeli powyżej, oraz:

  1. przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do Danych przekazanych przez kontrahentów i klientów czy Użytkowników,
  2. przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w odniesieniu do Danych podanych w zapytaniu ofertowym,
  3. przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do Danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
  4. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
  5. do czasu cofnięcia Zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych na podstawie Zgody. Po wycofaniu Zgody Dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
  6. do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
  7. przez okres maksymalnie 2 lat w przypadku osób, które wypisały się z Newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie subskrypcji i dacie wypisania się z Newslettera, o ilości otrzymanych Newsletterów, podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po okresie 6 miesięcy braku jakiejkolwiek aktywności przez danego subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od Administratora.

Okresy przechowywania Danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania Danych. Ma to na celu usprawnienie procesu przetwarzania i zarządzania Danymi.

Szczegółowe okresy przetwarzania Danych osobowych, dotyczące poszczególnych czynności przetwarzania, znajdują się w rejestrze czynności przetwarzania Administratora.

LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON

 

Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

 

Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie Danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych.

W szczególności, dostęp do Danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych Danych w tajemnicy lub podmioty, którym powierzono przetwarzanie Danych osobowych na podstawie odrębnej umowy powierzenia Danych.

Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich Danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.

KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?

 

Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie Danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa Danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.

Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie Danych osobowych m.in. następującym podmiotom:

  1. https://cyberfolks.pl/ – w celu przechowywania Danych osobowych na serwerze,
  2. https://faktura.pl/ – w celu wystawienia dokumentów księgowych,
  3. https://www.przelewy24.pl/ – w celu obsługi systemu płatności i transakcji elektronicznych,
  4. https://www.microsoft.com/ – celu obsługi serwera pocztowego,
  5. https://wordpress.com/pl/ – w celu zarządzania systemem treści CMS
  6. innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, kadrowej, informatycznej, graficznej, copywriterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.

Dane osobowe mogą być także udostępniane innym odbiorcom m.in. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.

Podmioty, które przetwarzają Dane osobowe, tak jak Administrator, zapewniają zachowanie standardów europejskich w zakresie ochrony Danych osobowych, w tym standardy wyznaczane przez akty prawne i decyzje Komisji Europejskiej i stosują mechanizmy zgodności także przy przekazywaniu Danych poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy), m.in. w postaci standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską decyzją 2021/915 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych między administratorami, a podmiotami przetwarzającymi na podstawie art. 28 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 oraz art. 29 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021D0915&from=PL.

CZY ADMINISTRATOR POWOŁAŁ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?

 

Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem Danych osobowych.

Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego Dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora tych Danych.

CZY ADMINISTRATOR PROFILUJE DANE UŻYTKOWNIKA?

 

Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.

W ramach Strony internetowej i technologii śledzących Dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z Danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.

Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.

Więcej o reklamie behawioralnej tutaj: https://www.youronlinechoices.com/pl/o-reklamie-behawioralnej

§4 FORMULARZE

 

Administrator stosuje następujące rodzaje Formularzy w ramach Strony:

  1. Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim drogą elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu kontaktu z Użytkownikiem i za jego Zgodą.

Po zakończeniu kontaktu z Użytkownikiem Dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa chyba, że dojdzie do kontaktu z Użytkownikiem albo gdy przetwarzanie odbywa się na innej podstawie prawnej (np. do czasu wycofania Zgody).

  1. Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy – Wszelkie Dane w formularzu komentarzy Użytkownik podaje dobrowolnie, jeżeli chce taki komentarz pozostawić. Umieszczając komentarz wyraża Zgodę na przetwarzanie tych Danych. Są to: imię, nazwisko, e-mail, nazwa strony internetowej, numer IP. Niektóre Dane oznaczone jako obowiązkowe muszą zostać wpisane, jeżeli Użytkownik chce skorzystać z możliwości pozostawienia komentarza.

Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne w celu wykluczenia spamu lub/i wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jest on udostępniany podmiotom trzecim.

Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego Zgody.

  1. Formularz zamówienia w Sklepie – Składając zamówienie w Sklepie internetowym Administratora Użytkownik musi podać określone Dane zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, rozliczeń, rozpatrywania roszczeń, w celach statystycznych i archiwalnych, a także w celu marketingu bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.

Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, ewentualnie adres do doręczeń, adres e-mail. Jeżeli Użytkownik posiada już konto użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie loginu (lub adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a następnie dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem.

Administrator przechowuje Dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres przechowywania faktur).

  1. Formularz reklamacji, formularz odstąpienia od umowy w sklepie internetowym, formularz zgłoszenia nielegalnych treści – W przypadku korzystania z usług lub produktów Administratora Użytkownik może złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy. W tym celu, Administrator umożliwia Użytkownikowi wypełnienie formularza reklamacyjnego, formularza odstąpienia od umowy, czy formularza zgłoszenia nielegalnych treści załączonych do regulaminu sprzedaży. Użytkownik może także dokonać tych czynności bez wypełniania formularzy, jednakże podając niezbędne Dane.

Wymagane w tym wypadku Dane to: imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa Użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli zamówienie było dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie), numer rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot).

Podanie Danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane będą przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy  oraz w celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami.

  1. Formularz rejestracyjny założenia konta Użytkownika w sklepie internetowym – Użytkownik ma możliwość założenia konta w Sklepie internetowym i w tym celu powinien dokonać odpowiedniej rejestracji i podania Danych: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres siedziby firmy, NIP, a następnie hasła.

Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest usługą świadczoną drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są w regulaminie.

Obowiązkowe są Dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe założenie konta Użytkownika. Podanie pozostałych Danych jest dobrowolne.

Administrator może powierzać przetwarzanie Danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej Zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim. Każdorazowo należy zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach internetowych.

§5 ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ SYSTEMY SZTUCZNEJ INTELIGENCJI

 

W ramach Strony możemy wykorzystywać narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (dalej jako Systemy AI lub AI) do analizy danych, automatyzacji procesów obsługi klienta, personalizacji treści oraz usprawnienia świadczonych usług. Wykorzystanie AI odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz unijnym Akcie o Sztucznej Inteligencji (AI ACT).

Systemy AI mogą przetwarzać dane osobowe użytkowników w zakresie:

  1. analizy preferencji użytkowników i dostosowywania oferty (np. w ramach marketingu behawioralnego),
  2. automatycznej obsługi zapytań użytkowników (np. chatboty),
  3. detekcji oszustw i nieprawidłowości w transakcjach,
  4. analizy statystycznej w celu ulepszania usług.

Przetwarzanie danych przez AI odbywa się wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów, na podstawie odpowiednich podstaw prawnych, takich jak zgoda użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z obszarami stosowania systemów czy technologii AI przez Administratora w ramach Strony skontaktuj się z nami. Dane do kontaktu znajdziesz na wstępie.

TRANSPARENTNOŚĆ I AUTOMATYCZNE PODEJMOWANIE DECYZJI

 W przypadku korzystania z systemów sztucznej inteligencji, które automatycznie przetwarzają dane osobowe Użytkowników, zapewniamy pełną transparentność procesu. Informujemy, że:

  1. nie stosujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, które miałoby istotny wpływ na prawa lub wolności użytkowników bez ich wyraźnej zgody,
  2. w przypadku profilowania (np. w celu personalizacji treści marketingowych), Użytkownik ma prawo do sprzeciwu oraz uzyskania wyjaśnienia mechanizmu przetwarzania jego danych.
  3. Jeżeli system AI podejmuje decyzje w sposób zautomatyzowany, użytkownik ma prawo do:
  4. Uzyskania wyjaśnień co do logiki zastosowanej w systemie AI.
  5. Wyrażenia sprzeciwu wobec decyzji podjętej w sposób zautomatyzowany.
  6. Weryfikacji decyzji przez człowieka.

W tym celu może skontaktować się z Administratorem w dowolny sposób wskazany w niniejszej Polityce prywatności na wstępie.

MINIMALIZACJA DANYCH I OKRES PRZECHOWYWANIA

Systemy sztucznej inteligencji, które wykorzystujemy są zaprojektowane zgodnie z zasadą minimalizacji danych. Oznacza to, że:

  1. przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji określonego celu,
  2. okres przechowywania danych jest dostosowany do celu ich przetwarzania i nie przekracza niezbędnego czasu,
  3. po zakończeniu procesu przetwarzania dane są anonimizowane lub usuwane, chyba że użytkownik wyrazi zgodę na ich dalsze przetwarzanie albo będzie to możliwe na innej podstawie prawnej.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W SYSTEMACH AI

Nasze systemy AI są projektowane zgodnie z zasadą „privacy by design and privacy by default”, co oznacza, że wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych na każdym etapie ich przetwarzania.

Dbamy o to, aby:

  1. zapewnić pełną zgodność z RODO oraz AI ACT,
  2. stosować mechanizmy szyfrowania i pseudonimizacji danych tam, gdzie to możliwe,
  3. ograniczać dostęp do danych jedynie do upoważnionych osób i podmiotów,
  4. przeprowadzać regularne audyty zgodności oraz oceny skutków przetwarzania (DPIA) w odniesieniu do narzędzi AI.

§6 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE

 

  1. Charakter publikowanych treści

Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad prawnych, podatkowych, finansowych ani innych specjalistycznych (np. edukacyjnych) i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli Użytkownik chce uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, powinien skontaktować się z osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem na podane dane kontaktowe.

Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawarte na Stronie oraz za działania i zaniechania podejmowane na ich podstawie.

 

  1. Ochrona praw autorskich i praw pokrewnych
  1. Treści zamieszczone na Stronie, w tym teksty, grafiki, zdjęcia, nagrania wideo, materiały edukacyjne, kody źródłowe oraz wszelkie inne publikacje, stanowią przedmiot ochrony na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie, reprodukowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie tych treści w całości lub w części bez jego wyraźnej, uprzedniej Zgody. Wyjątek stanowią sytuacje dopuszczalne przez przepisy prawa, takie jak dozwolony użytek osobisty lub cytowanie w granicach przewidzianych w przepisach.
  3. W przypadku cytowania fragmentów treści umieszczonych na Stronie, wymagane jest:
  1. – oznaczenie autora lub źródła treści,
  2. – wskazanie pełnej nazwy Administratora,
  3. – umieszczenie aktywnego, klikalnego linku do pełnego materiału źródłowego na Stronie Administratora.
  1. Jakiekolwiek naruszenie powyższych zasad może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Administrator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia praw autorskich, w tym do żądania stosownego odszkodowania.

 

  1. Eksploracja tekstów i danych (TDM)
  2. Eksploracja tekstów i danych (TDM), czyli analiza wyłącznie przy zastosowaniu zautomatyzowanej techniki służącej do analizowania tekstów i danych w postaci cyfrowej w celu wygenerowania określonych informacji, obejmujących w szczególności wzorce, tendencje i korelacje może podlegać w ramach Strony ograniczeniom i wymagać uzyskania zgody Administratora.
  3. Jeśli treści dostępne na Stronie są wykorzystywane do eksploracji danych w celach komercyjnych, Użytkownik zobowiązany jest do uzyskania uprzedniej zgody Administratora.
  4. Eksploracja tekstów i danych może być dozwolona bez zgody Administratora wyłącznie w celach naukowych i badawczych, pod warunkiem że korzystanie z treści nie prowadzi do naruszenia praw autorskich oraz jeżeli czynności te nie są dokonywane w celu osiągnięcia bezpośredniej lub pośredniej korzyści majątkowej.

 

  1. Odpowiedzialność Administratora jako dostawcy usług internetowych
  1. Administrator dokłada należytej staranności w celu wykrycia i usunięcia treści generowanych przez użytkowników (np. komentarze, posty) naruszających prawa autorskie podmiotów trzecich, w ramach Strony. Dotyczy to także działań Użytkownika w ramach mediów społecznościowych opisanych w niniejszej polityce.
  2. Jeśli Użytkownik zamieszcza na Stronie treści, których nie jest autorem lub nie posiada do nich praw, ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenia przepisów prawa.
  3. W przypadku zgłoszenia naruszenia prawa autorskiego Administrator może:
  1. – usunąć treści naruszające przepisy,
  2. – zablokować dostęp do nich,
  3. -przekazać informacje o naruszeniu właściwym organom lub właścicielowi praw autorskich.
  1. Użytkownik ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej usunięcia jego treści w ramach procedury określonej przez Administratora.
  2. Komentując i publikując treści na profilach Administratora na platformach społecznościowych, Użytkownik udziela Administratorowi niewyłącznej licencji na korzystanie z tych treści w zakresie wynikającym z funkcjonalności danej platformy oraz przez czas publikacji tych treści, do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.
  3. Administrator może moderować, ukrywać lub usuwać komentarze oraz treści Użytkowników, jeśli: naruszają one regulamin platformy społecznościowej, zawierają treści obraźliwe, wulgarne, dezinformacyjne lub niezgodne z prawem, stanowią reklamę, spam lub promują nielegalne działania, naruszają prawa autorskie, w tym kopiują treści Administratora bez jego zgody.
  4. Użytkownicy, którzy wielokrotnie naruszają zasady publikacji treści, mogą zostać zablokowani i pozbawieni możliwości komentowania oraz interakcji ze Stroną Administratora.
  5. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez Użytkowników na profilach społecznościowych, jednak może usuwać materiały niezgodne z regulaminem oraz zgłaszać naruszenia do dostawcy platformy.
  6. Platformy społecznościowe (Meta, YouTube, LinkedIn) są zobowiązane do przestrzegania przepisów o ochronie praw autorskich oraz usuwania treści naruszających prawa autorskie Administratora.
  7. Administrator może zgłaszać naruszenia platformom, a w przypadku braku reakcji dochodzić swoich praw na drodze sądowej lub w ramach procedur przewidzianych w regulaminach platform.
  8. Użytkownicy powinni przestrzegać regulaminów platform społecznościowych dotyczących praw autorskich i nie publikować treści, które mogą naruszać prawa innych osób.

 

  1. Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.

§7 TECHNOLOGIE

 

  1. W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
  2. a) dostęp do Internetu z umożliwiającego do tego urządzenia typu komputer stacjonarny, laptop, inne urządzenie przenośne, w tym także sprzęt umożliwiający komunikację i wypełnianie niezbędnych formularzy w ramach serwisu, np. sprawna klawiatura,
  1. odpowiednio skonfigurowanej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej, obsługującej m.in. pliki typu cookies, np. Microsoft Edge, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome oraz umożliwiająca przeglądanie stron internetowych,
  2. aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail (Administrator zaleca, aby Użytkownik sprawdził, czy maile z domeną Serwisu nie trafiają do skrzynki „spam”, „oferty” lub innej niż „główne/odebrane”. Administrator nie ma na to wpływu i jest to zależne od ustawień skrzynki e-mail Użytkownika i/lub dostawcy używanej skrzynki e-mail,
  3. oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video, mp3, mp4.

§8 POLITYKA PLIKÓW COOKIES

 

  1. Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie Strony pod kątem potrzeb Użytkowników ją odwiedzających.
  2. Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  3. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy Użytkownik korzysta ze Strony.
  4. Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio ze Strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż Strona).
  5. Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości Strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych odwiedzających ją Użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują, w jaki sposób Użytkownicy Strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu Administrator może ulepszać Stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
  6. Użytkownik ma prawo zarządzać zgodą na pliki cookies oraz inne technologie śledzące, zgodnie z wymogami Rozporządzenia o Usługach Cyfrowych (DSA) oraz Rozporządzenia AI Act, jeśli na Stronie wykorzystywane są narzędzia oparte o sztuczną inteligencję.
  7. Kategorie plików cookies jakie stosuje Administrator:
  8. Niezbędne – wymagane do działania strony.
  9. Analityczne – np. Google Analytics.
  10. Marketingowe – np. Meta Pixel.
  11. Personalizacyjne – dostosowujące treści do Użytkownika.
  12. Szczegóły związane z plikami cookies znajdują się poniżej oraz w narzędziu do obsługi Zgody na pliki cookies.
  13. Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
    1. Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić Stronę.

Narzędzie to stosowane jest na mocy umowy zawartej z Google Ireland Limited przy czym dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.

W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza jakichkolwiek Danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.

Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Google Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia pod linkiem: https://support.google.com/analytics#topic=3544906 lub zapoznanie się z zasadami prywatności pod linkiem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl&_ga=2.64139695.1899084027.1676390445-251481724.1675757116.  

  1. Powiadomienia typu web push, z poziomu przeglądarki – w celu lepszej komunikacji z Użytkownikiem oraz szybszego przekazywania mu wartościowych treści czy ofert, Administrator umożliwia wyrażenie Zgody na otrzymywanie powiadomień typu web push z poziomu przeglądarki Użytkownika.

Aby wyrazić Zgodę na odbieranie powiadomień web push Użytkownik powinien na komunikacie wysyłanym przez jego przeglądarkę internetową zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia” lub inną bliskoznaczną (każda przeglądarka może inaczej nazywać tę opcję).

Zgoda na otrzymywanie ww. powiadomień może zostać w każdej chwili cofnięta poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika. Administrator nie przetwarza żadnych Danych osobowych Użytkowników korzystających z powiadomień typu web push. Użytkownicy są identyfikowani wyłącznie na podstawie informacji, które są przechowywane przez ich przeglądarki internetowe, do których Administrator nie ma dostępu.

  1. Narzędzia służące do oceny efektywności kampanii reklamowych Google Ads – w celu prowadzenia kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.

Administrator nie gromadzi żadnych Danych, które pozwalałyby na identyfikację Danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Google w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich ewentualnego wyłączenia z poziomu przeglądarki Użytkownika.

  1. Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności Użytkownika na stronie sklepu internetowego,

w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej z niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.

  1. Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców,

Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu You Tube czy Vimeo oraz nagrania dźwiękowe w portalu SoundCloud.

Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne Dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik. 

Jeśli Użytkownik nie chce, żeby miało to miejsce, powinien wylogpować się z danego portalu (jeśli posiadasz tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzi Stronę Administratora lub nie powinien odtwarzać danych treści na Stronie. Użytkownik może też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować wyświetlanie określonych treści z określonych portali. 

Odtwarzając nagrania dostępne w portalu SoundCloud, Użytkownik korzysta z usług świadczonych przez SoundCloud, który jest samodzielnym podmiotem świadczącym na rzecz Użytkownika usługi drogą elektroniczną. Szczegóły w zakresie przetwarzania Danych osobowych przez SoundCloud zawiera polityka prywatności tego portalu:  https://soundcloud.com/pages/privacy i polityka cookies : https://soundcloud.com/pages/cookies, a także regulamin : https://soundcloud.com/terms-of-use.

You Tube

Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google Ireland Limited i pozwala na odtworzenie nagrań znajdujących się na stronach Administratora. You Tube może zapisywać na urządzeniu Użytkownika pliki cookies o odtworzeniach nagrań i przypisuje je do konta Użytkownika na You Tube, jeśli jest zalogowany.

Korzystając z nagrań umieszczonych w portalu YouTube, Użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google Ireland Limited. Szczegóły w zakresie przetwarzania Danych osobowych przez You Tube zawiera polityka prywatności i regulamin tego portalu:  https://policies.google.com/privacy i https://www.youtube.com/t/terms.

  1. Linki afiliacyjne i programy partnerskie

Na Stronie Administratora mogą pojawiać się linki afiliacyjne do określonych produktów lub usług podmiotów trzecich. Jest to sposób monetyzacji treści znajdujących się na Stronie, a udostępnianych co do zasady bezpłatnie. Kliknięcie w link nie spowoduje po stronie Użytkownika naliczenia żadnych opłat. Jeśli Użytkownik przejdzie na stronę zewnętrznego podmiotu klikając w link afiliacyjny i dokona zakupu produktu Administratorowi może zostać przyznana prowizja. Korzystając ze Strony Użytkownik zgadza się na wykorzystanie plików cookies w tym zakresie.

Na Stronie mogą też pojawiać się okienka reklamowe z produktami podmiotów trzecich, w ramach tzw. Google AdSense. Administrator informuje, iż nie ma wpływu na treść tych reklam ani ich wygląd, o których decyduje algorytm dostawcy, w tym wypadku Google Ireland Iimited. Ustawienia i personalizację reklam Użytkownik może zmodyfikować bezpośrednio z poziomu swojej przeglądarki wchodząc pod adres: https://adssettings.google.com/authenticated.

  1. Cookiebot – zarządzanie plikami cookies

Strona internetowa Administratora wykorzystuje narzędzie do zarządzania zgodą na cookies – Cookiebot. Narzędzie to pozwala użytkownikowi na świadome zarządzanie swoimi preferencjami dotyczącymi plików cookies, umożliwiając:

  1. wyrażenie zgody na konkretne kategorie plików cookies,
  2. odrzucenie zbędnych cookies,
  3. zmianę decyzji w dowolnym momencie.

Jak działa Cookiebot?

Po pierwszej wizycie na Stronie użytkownikowi wyświetla się baner cookies, za pomocą którego może wybrać, na jakie pliki cookies wyraża zgodę. W dowolnym momencie użytkownik może zmienić swoje ustawienia za pomocą zakładki „Ustawienia plików cookies”, znajdującej się w stopce Strony.

Podmiotem przetwarzającym dane jest: Cybot A/S, z siedzibą w Havnegade 39, 1058 Kopenhaga, Dania. Link do polityki prywatności: https://www.cookiebot.com/en/privacy-policy/.
Cookiebot przechowuje decyzję Użytkownika o zgodzie przez 12 miesięcy, po czym ponownie prosi o jej wyrażenie.

Użytkownik jest uprawniony do:

  1. zmiany ustawień cookies w dowolnym momencie,
  2. zgłoszenia skargi na sposób przetwarzania danych przez Cookiebot,
  3. wycofania zgody na cookies bez wpływu na wcześniejsze przetwarzanie danych.

    1. Google reCAPTCHA – ochrona przed spamem i botami

W celu ochrony Strony przed zautomatyzowanymi atakami (botami), spamem oraz nadużyciami w formularzach kontaktowych, na Stronie internetowej Administratora wdrożono narzędzie Google reCAPTCHA.
Google reCAPTCHA analizuje zachowanie użytkownika na Stronie w celu ustalenia, czy jest on człowiekiem, czy botem. Mechanizm ten działa w tle i nie wymaga dodatkowych działań ze strony Użytkownika.
Google reCAPTCHA może zbierać i analizować następujące dane użytkownika: adres IP, dane o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, czas spędzony na Stronie, ruchy myszką, interakcje z formularzami, historię odwiedzin na stronach, na których działa reCAPTCHA, inne parametry techniczne określone przez Google. Narzędzie reCAPTCHA jest używane wyłącznie w celu:

  1. zabezpieczenia formularzy przed automatycznym spamem,
  2. ochrony Strony przed nieautoryzowanymi próbami dostępu,
  3. poprawy bezpieczeństwa i integralności systemu.

Przetwarzanie danych przez Google reCAPTCHA odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na ochronie Strony przed nadużyciami oraz zapewnieniu bezpieczeństwa.

Podmiot przetwarzającym dane jest Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandiapolityka prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.
Dane zbierane przez reCAPTCHA są przechowywane zgodnie z zasadami Google i mogą być przechowywane przez różny okres czasu, w zależności od ustawień Google.
Google reCAPTCHA działa automatycznie i nie można go wyłączyć dla pojedynczego Użytkownika, ponieważ jest kluczowym elementem ochrony Strony. Jeśli Użytkownik nie chce, aby jego dane były analizowane przez Google reCAPTCHA, może:

  1. sprzeciwić się, co wiąże się z rezygnacją z korzystania z formularzy kontaktowych na Stronie,
  2. skorzystać z alternatywnych metod kontaktu z Administratorem (np. e-mail, telefon).
  3. Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika.
  4. W ramach Strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika, co umożliwia rozpoznanie przeglądarki przy kolejnym wejściu na Stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  5. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  6. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie i utrudnić jej funkcjonowanie.
  7. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
  8. W ramach ustawień przeglądarki internetowej Użytkownik może usunąć pliki cookies pochodzące ze Strony lub Sklepu internetowego, lub od dostawców Administratora, poprzez wprowadzenie zmian do swoich ustawień przeglądarki internetowej w dowolnym momencie. Sposób usunięcia plików cookies będzie różny w zależności od używanej przez Użytkownika przeglądarki internetowej. Informacje o sposobie usunięcia cookies są dostępne w zakładce „Pomoc” w wybranej przeglądarce internetowej.
  9. Usunięcie plików cookies nie jest jednoznaczne z usunięciem Danych osobowych przez Administratora uzyskanych za pośrednictwem plików cookies.

§9 ZGODA NA COOKIES

 

Podczas pierwszego wejścia na Stronę Użytkownik musi wyrazić Zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie Zgody.  Jeżeli Użytkownik nie chce takiej Zgody wyrazić – powinien opuścić Stronę. Zawsze też, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w  przeglądarce Użytkownika znajdują się niezbędne informacje.

§10 LOGI SERWERA

 

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
  5. Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji Użytkownika.

 

Data publikacji Polityki Prywatności: 01.07.2025

Data ostatniej aktualizacji: 01.07.2025                                                         

Poprzednie wersje Polityki prywatności: 01.07.2025.